🔵

Jasper

Kategoria
Treści
Status
Opublikowany

Jasper to oparty na sztucznej inteligencji asystent pisania, który pomaga firmom tworzyć treści szybciej i wygodniej (m.in. dzięki wbudowanemu edytorowi graficznemu).

Korzystamy z przygotowanych wcześniej szablonów, które niejako prowadzą nas przez proces tworzenia treści, w zależności od jego typu (posty na blogu, media społecznościowe, reklamy, opisy produktów i etc.).

🛠️ Kluczowe funkcje

  1. Szablony treści dla ponad 50 przypadków użycia do szybkiego generowania pierwszych wersji
  2. Obsługa ponad 25 języków
  3. Tryb SEO do optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek (w tym wbudowana integracja z SurferSEO)

💁‍♂️ Praktyczne zastosowanie

  1. Posty na blogu — użyj Jasper do generowania artykułów zoptymalizowanych pod kątem SEO na dowolny temat, aby zwiększyć ruch organiczny
  2. Media społecznościowe — tworzenie angażujących postów, opisów na profile i tekstów reklam na Facebooka, Instagrama, LinkedIn itp.
  3. Opisy produktów — skoncentrowane na konwersji opisy produktów.
  4. E-mail marketing — generowanie spersonalizowanych wiadomości e-mail na dużą skalę w celu pozyskiwania potencjalnych klientów i klientów.
  5. Tekst na stronę internetową — tworzenie przekonujących nagłówków, podtytułów jak i samych treści.

📕 Instrukcja

👉 Rejestracja

  1. Jasper oferuje darmowy 7-dniowy trial, przy czym w ostatnim kroku, wymaga podania danych do karty.
  2. image
  3. Możesz założyć konto ręcznie lub skorzystać z logowania przez Google (Gmail).
  4. image
  5. W kolejnym kroku wybierz swoją branżę, rozmiar firmy oraz nazwę workspace’a (najczęściej nazwa firmy) i adres Twojej strony firmowej.
  6. image
  7. Wybierz jeszcze rolę i dział, w którym pracujesz (nie przekłada się to jakoś specjalnie na samo korzystanie z aplikacji, więc nie musisz się tym zbytnio przejmować).
  8. image
  9. Teraz skup się! Po pierwsze zmień typ konta na Creator (skrajnie po prawej stronie) - będzie on w zupełności wystarczający. Po drugie, koniecznie zmień tryb rozliczenia z rocznego na miesięczny (prawy górny róg). Robimy to na wypadek jeśli byś zapomniał, anulować konto, zanim skończy się okres testowy. Następnie kliknij przycisk „Start Free Trial” w dolnej części ekranu
  10. image
  11. W ramach tego kroku zostaniesz poproszony o podanie danych do karty, która zostanie obciążona jeśli nie anulujesz konta przed zakończeniem 7-dniowego okresu testowego
  12. image

👉 Stworzenie tekstu

  1. W prawym górnym rogu wybierz „Create content”.
  2. image
  3. Jedną z najważniejszych różnic przy tworzeniu treści w narzędziu typu Jasper, a chatbot, są szablony. Wybierz typ treści, którą chcesz stworzyć. Możesz skorzystać z wyszukiwarki lub pełnej listy (ostatnia opcja „View all templates”)
  4. image
  5. Każdy szablon posiada inne pola do uzupełnienia (powiązane z typem treści, nad którym pracujesz). Cały proces jest dość intuicyjny, a wszystkie wymagane pola znajdziesz w lewym panelu
  6. image
  7. Warto poświęcić chwilę na uzupełnienie danych w ramach „Add more information”, dzięki czemu tekst będzie po prostu lepszy. Dodatkowo, rzeczy typu „Target audience” warto wypracować raz i korzystać z nich również do innych tekstów (jak je wypracować znajdziesz )
  8. image
  9. Po uzupełnieniu niezbędnych danych kliknij w „Generate now” w dolnej części ekranu.
  10. image
  11. Po chwili otrzymasz gotowy tekst do dalszej pracy.
  12. image

👉 Praca z wygenerowanym tekstem

  1. Jedną z rzeczy, którą zapewne zauważysz już na samym początku, jest dostępność graficznego edytora (podobnego do tego, który znasz z Worda czy Google Docs), co znacznie ułatwia pracę z przygotowanym tekstem
  2. image
  3. Po drugie, nie musisz tutaj dawać feedbacku, który odnosi się do całego tekstu, a zaznaczamy fragment i wybieramy, albo jedną z dostępnych opcji, albo wpisujemy nasze polecenie (analogicznie jak gdybyś to robił np. przy pracy z wykorzystaniem )

🌐 Dodatkowe materiały

  1. Czym różni się pisanie treści z wykorzystaniem chatbota vs dedykowane narzędzie - - sprawdź zalety i wady obu podejść